Tänään se karmaiseva päivä sitten oli, kun aamulla piti mennä kehonkoostumusmittaukseen. Tuloksista löytyi paljon hyvää mutta paljon myös huonoa :-D Lihasmassaa olen saanut 9kk aikana kerrytettyä 1.8kg joka on sen mukaan mitä olen aiheesta lukenut aika hyvä tulos. Olen aiemmin lueskellut että naiselle jo yhden kilon lihasmassan hankinta vuoden aikana on hyvä tulos ja 3kg vuodessa on jo todella kovan työn takana. Joten olen nyt tuossa keskivaiheilla eli olen siihen puoleen erittäin tyytyväinen kun ottaa huomioon että tuona 9kk aikana olen käynyt salilla vain noin puolen vuoden ajan kaikkien sairastelujen ja käsivaivojen takia. Mm. näiden:

peukku2-normal.jpgIMG_0051-normal.jpgpeukku-normal.jpg

Lihasta kropassa on tällä hetkellä yhteensä 31kg, joka on kivasti keskimääräistä enemmän. Mutta olin kerryttänyt myös aivan puhdasta läskiäkin muutamia kiloja, joten niiden ja vähän enemmänkin karistaminen olisi edessä. Mutta mukavaa että paino on noussut myös lihaskasvun takia. Jos lihasten kasvua ei olisi tapahtunut, olisin aivan varmasti tällä hetkellä itkemässä peiton alla! Enkä tuossa arviossa liioittele yhtään, joskus nuorempana nimittäin kävin sellaisessa hömppärasvaprosentinmittauksessa. Lukema oli ainakin olevinaan 4% isompi kuin tällä hetkellä. Sain pidettyä pokkani kyllä siinä mittaustilanteessa (olin työasioissa jollain messuilla) mutta kun pääsin kotiin, menin silloiselta poikaystävältä vessaan piiloon ja purskahdin itkemään. Se oli ihan hassua muutenkin enkä kyllä usko siihen tulokseen näiden Inbody-mittausten jälkeen enää pätkääkään, koska olin tuolloin n. 15kg laihempi kuin tällä hetkellä ja juoksentelin kevyesti 8 kilometrin lenkkejä illassaan.

lenkill%C3%A4-normal.jpg

(Tässä kuvassa olen koirien kanssa lenkillä viime talvena)

Mutta tästä se nyt alkaa! Tämänpäiväisen perusteella saan lähipäivinä ruokavalion ja treenisuunnitelman. Tämän hetken tavoitteena on siis rasvanpoltto, eli aerobista liikuntaa tulee lisätä, mutta salilla käynti jalkatreeniin painottuen säilyy ohjelmassa kolme kertaa viikossa. Kävinkin töitten jälkeen 7.7km lenkin koirien kanssa, aikaa hurahti 1h 20min. Kaloreita kului reipas 400 kcal. Huomenna yritän mennä salille. Perjantaina käyn työporukan kanssa salilla jos vain päivän aikana mukaan kerkeän. Perjantai-illan ja lauantaipäivän olen vielä koulutuksessa, joten lauantaina tuskin jaksan tehdä mitään. Veikkaanpa että sunnuntaikin saattaa olla aika hiljaista urheilun suhteen. Mutta semmoista on suunnitelmissa ja koska tuo viikonloppu sotkee kuvioita sen verran pahasti niin ajattelin aloittaa pt:n tekemän ohjelman mukaisen liikunnan sitten maanantaina. Suunnitelmaan on kuulemma tulossa ainakin kolme aamuaerobista ja se on jotain aivan järkyttävää. Lähteä nyt aamulla kuuden jälkeen lenkille pakkaseen.. Mutta ei auta, pakko on ainakin yrittää, tuloksista en mene vannomaan.

Olisiko kenelläkään muuten mitään hyviä mutta kevyitä kasvisruokavinkkejä? Kanasuikaleet aiheuttaa tällä hetkellä suurta pahoinvointia, kuten myös ajatus vähärasvaisesta jauhelihasta ja katkarapujen käyttökin useampaan kertaan viikossa alkaa aivan varmasti piakkoin puuduttamaan. Jotain vaihtelua olisi kiva saada, kun tuleva ruokavalio tulee aivan varmasti kuitenkin sisältämään kasviksia todella paljon. Kertokaa ihmeessä vinkkejä!! :0)

Nyt taidan ruveta täyttämään ristikoita.